esmaspäev, 25. jaanuar 2016

Siem Reap ja Angkor - 6&7 päev

Eilne päev kulges suuresti jälle teel olles. Vaja Phnom Penhist jõuda Siem Reapi. Kuna laevasõit Vietnamist (Chau Doc) Kambodžasse (Phnom Penh) oli üle igasugusete ootuste meeleolukas ja meeldiv, uurisime kohe sadamas, kas samal moel saab jätkata. Sai küll. 35$ per pax ja laevapiletid olemas. Alternatiiviks 8 tundi bussisõitu.

Hommikul sadamasse minnes oota meid ees üllatus Aasia moodi :) Laev, mis ette sõitis ei sarnanenud karvavõrdki sellega, millega eile sõitsime ega sellega, mida meile eelmisel päval pildilt oli näidatud. Suur, päevi näinud, väga väsinud ja mitteavatavate akendega. Reisijate pagas, matkakotid tõsteti laeva katusele. Esialgu arvasime, et korraks hoiule, et pärast pannakse miskisse pagasiruumi, aga selgus, et pagasiruumiks ongi katus ja sinna need kotid jäid. Laeva väljudes liikus ka enamik reisijaid laeva katusele. Ei mingeid piiredeid ega reelinguid, kõik sõelusid edasi-tagasi, sisse-välja. Ei mingit probleemi. Turvalisus ei ole siin probleem :)

6 tundi hiljem ja pärast Tonle Sapi jõge ning Tonle Sapi järve läbimist (üksiti nägime ära ka Tonle Sapi ujuvkülad) olime rõõmsalt ja päikesest põlenutena kohal. Väike vaidlus sadamas tuk-tuki mehega ja kohal me olimegi. Siem Reapis peab külalistemaja üks muhe Eesti juurtega mees ja sinna me järgmiseks kolmeks ööks ennast sisse seadsimegi. Esimesed juhtnöörid käes ja liikusime kohalikule ööturule õhtust sööma. Järjekordne super elamus! Nuudliwok ja lihavardad, millest iganes. Alustades kanast ja lõpetases konna ning rupskivardaga. Esimesi sõime mõnuga, viimase jätsime proovimata. Seejärel kiirkursus Kambodža elust-olust hotelli lobbis nö kohalikelt eestlastelt ja jälle oli märkamatult käes uus päev.

Terve tänase päeva vaatasime "kivihunnikuid" ehk must-see-in-your-life. Angkori templid olid tõesti võimsad. Olime kõik lummatud. Jaksasime üle vaadata kolm neist - Angkor Wat, Bayon ja Ta Prohm. Igaüks oamamoodi erinev. Kuid siinkohal laseme parem rääkida piltidel (pistan need eraldi). Kolme templi peale tegi igaüks meist üle 20 000 sammu, läbides sellega ca 12 km ja kuna Hennole jä sellest kõigest veel väheks, siis tema otsustas templist templisse liikuda jalgrattal, läbides lisaks veel 35 km pedaalides.

Ees ootab laevasõit, siin me veel arvasime, et pagasit hakatakse ringi paigutama, hiljem selgus, et paigutume ka ise pagasi kõrvale
Laeva katusel Phnom Penhist Siem Reapi
Kohalik lõunasöök, värske vürtsikas mangosalat, karbid ja kala